~it's me~

~it's me~
~a fRieNd iN neED is a fRieNd iNdeED~

Monday 28 February 2011

mesin fotostat

sering kali telinga ku dengar
satu perkara
buat baik kat org
nnt org buat baik blik kat kt.

tp jarang telinga ku dengar
buat jht kat org
bile org buat jht kat kt.

ye.lumrah dunia
perkataan,perbandingan semua yg baik
semua yg sempurna
tak ade yg dusta.

bila aku berkata
kau kate aku ungkit
sedarkah yg sebelum ini
kau yg mengungkit dahulu?

ye.aku mmg mesin fotostat.

bila aku bergurau
kau kata aku kasar
sedarkah sebelum nie
kau lagi kasar dari aku?

ye.aku mmg mesin fotostat.

bila aku meniggalkan kau
kau kata aku lupa diri
tp igtkah kau sebelum nie
kau yg tnggalkan aku?

ye.aku mmg mesin fotostat.

bila aku buat keputusan sendiri
kau kata aku penting diri
pernah kau sedar
yg kau pun same mcm aku sebelum nie?

ye.aku mmg mesin fotostat.

bila aku bersuara
kau kate aku emosional
sedar x yg sebenarnye
kau yg buat ak emosional?

ye.mmg kau yg jadikan ak mesin fotostat.

bila aku memerhati
kau kate aku iri hati
tp kau?

ye.mmg kau yg jadikan aku mesin fotostat.

aku berkata,dikata ungkit
aku senyap,dikate sombong
aku bergurau,di kata kasar
aku x emo, dikata emo
aku memerhati,di kata iri hati
aku ambik keputusan sendiri,dikata penting kan diri

manusia
x ada apa yg sempurna
semuanya salah
semuanya x betul

tp aku tau
di mataNya,kt manusia
sama saja
sama sempurna
tiada yg kurang
tiada yg lebih

walau pun aku tau
ape yg kt buat,kt akan dapat blik
tp ak masih mnjadi mesin fotostat
                                                       andai ak mesin fotostat engkau penciptanya...
copying from blog_ara

No comments:

Post a Comment